Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 3 januari 2012

Tunnelbanan kl 07.50


Tänkte att jag skulle prova att rita på tunnelbanan. det var rätt svårt: trångt, skakigt och till en början lite pinsamt. Det kändes lite som att folk tyckte att jag var pretto: "Vem fan tror han att han är, sitter och ritar när han borde läsa Metro och se sur ut". Men det kanske bara var min inbillning. Hur som helst.

Jag hade ingen plan av vad jag skulle rita när jag klev in i vagnen, men kom på att det kunde vara kul att köra lite snabbteckning på det jag såg framför mig. När jag ritade insåg jag hur dystert det såg ut. Alla tittade nedåt, jag fick en härligt dystopisk känsla. Mysrys.

Hur som helst: det tog dryga 15 minuter och jag är hyfsat nöjd med utförandet, med tanke på omständigheterna.

Anteckningsblock, blyerts och tusch.
storlek: 12x15 cm cirka.

6 kommentarer: