Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 5 januari 2012

Stress!


Idag bestämde jag mig för att pressa mig: varje sträcka på tbaneresan skulle få en egen illustration. Det innebär 11 teckningar på 18 minuter. Inklusive idégenerering. Det blev tungt och det blev fult men jag lyckades.

Material: anteckningsbok och tuschpenna.
1: Mobiltelefoner med fejjan. Ser man hela tiden 2: massor av människor överallt på tuben. Puh.


7: en tant hade en skojig pälsmössa 8: känslan efter 8 stationer. Jag började känna mig lätt panikslagen.

9: Z som i Zinkensdamm 10: ett kohorn: hornstull.


Ungefär så här kände jag mig när jag äntligen var klar. som en pöl.


5: ett stot T som i T-centralen 6: ett gammalt hus.





3: En snabbskiss över en perrong 4: en tjej som satt snett mitt emot mig

2 kommentarer:

  1. I sista bilden: En gammal armenisk yoghurtkvinna förstår jag?

    Jag blir lite sugen på yoghurt nu...

    SvaraRadera