Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 9 januari 2012

Dagens telefonklotter

Idag hade jag storartade, för att inte säga storhetsvansinniga planer. På vägen till tunnelbanan fick jag en fantastisk idé. Eftersom det var den 8 januari skulle jag göra något som associerade till sifrran 8. Jag kom på att Mandrakes ärkefiender hette just 8. Det var en lönnmördar- och terroristsekt. Det var ju en bra start. Sedan kom jag att tänka på grupp 8 och bestämde mig för att rita en feministisk lönnmördare. Kanske Jan guillou skulle vara offret?

Sedan insåg jag att det var den 9 januari. Suck. Det fick bli något annat, nämligen såna där krumelurer man gör när man sitter i telefon. Inte så inspirerande. När jag påbörjat det hela kom jag på att jag borde på något vis associera till projektet i alla fall. Så jag vävde in 30 här och där i teckningen. Jag ritade på tunnelbanan, så jag slant ett par gånger. Det tog ungefär 25 minuter och jag använda anteckningsblock och tuschpenna.
Anyhow, här är resultatet:
Som vanligt kan man klicka på bilden för fantastiskt storformat.

2 kommentarer:

  1. Mer ångest av den här än den "verkliga" ångestbilden. Egentligen är hela bloggen ångest; tänk så mycket tid du kunnat lägga på annat.
    Fast det är lite fint också...

    SvaraRadera
  2. äsch, jag tycker snarare att det är meningsfullt utnyttjad tid.

    SvaraRadera