Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 26 januari 2012

Svält

Här fortsätter vi på kristemat. Förut var det kaffebrist, vilket är störigt men ingen katastrof. Sedan blev det smörbrist, vilket är komiskt mer än hemskt. Nu är det hardkår. Brist på mat i största allmänhet. jag bestämde mig för att göra något med mjöl. Därefter bestämde jag mig för att göra en liten film, ovanligt va? Det blev en sorts tjusig nedåtgående spiral där maten till slut försvinner. Tja, det var ganska kul att göra filmen, även om innehållet kanske är lite pretto?

Det tog 25 minuter. Material: mjöl, tallrik och telefon.


2 kommentarer:

  1. Som en allmän kommentar kan jag rapportera att det aldrig funnits så stora lager av vete i världen som det finns nu. Sjukt eller hur?

    (Det är sådant jag vet nuförtiden i o m mitt nya jobb.)

    SvaraRadera
  2. Ja. vete är ju ett jättebra bränsle för uppvärmning och som djurfoder.....

    SvaraRadera