Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 2 januari 2012

Sömnlösheten



Vaknade halv fyra av att sonen ville ha välling. Kunde inte somna om, så kvart över fyra gick jag upp och tänkte att det här blir en tung dag. När jag väl accepterat faktum så bestämde jag mig för en stor kopp kaffe och insåg samtidigt att detta är ju klockrent för trettiominuterskonsten! Vilken perfekt illustration för konsumtionssamhället, den moderna stressen och alla andra klyschor man nu kan komma på. Istället för att hälla upp kaffet i en normal kopp så fick det bli ett caféglas. Stopmotionutrustningen riggades (dvs jag satte fast telefonen i mitt hemmagjorda cernitlerastativ) och konstverket var ett faktum.
Du som avnjuter detta mästerverk om och om igen bör lyssna på http://grooveshark.com/s/The+Sun+Has+Turned+To+Black/1jvzOX?src=5 under tiden. Den här låten är det officiella soundtracket till filmen.

Här har jag tagit ett foto på inspelningen. Fatta vad meta!

Det hela tog ungefär 15 minuter att svänga ihop.

2 kommentarer: