Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 16 januari 2012

Noll budget lika med total frihet

Eftersom jag inte har någon budget eller någon investerare för den delen så är jag helt fri att göra vad jag vill. Jag är helt enkelt den som gör vad som faller mig in.
Efter hyllade verk som fruktdödskallar och egyptiska gudar kände jag art det var dags att vara lite mer underground och alternativ.

Att sluta vara publikfriande och gå in i mitt innersta. Att vara lite mer som ett Berlinisches Kunst- kollektiv. Detta är i klass med att fejka mental sjukdom. Lika radikalt som att skriva kuken på en svensk flagga... Jag ger er årets konsthändelse: åka till jobbet, eller ekorren, som verket även kallas.


 

En sak som slår mig när jag tittar på filmen är hur jäkla mörkt det är ute på morgonen den här tiden på året. Man kanske ska köra samma koncept igen om någon månad för att se om det är stor skillnad. Och sedan i sommar när det är sol och mitt på dagen redan kl sju på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar