Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 20 januari 2012

Blärrefirre

Jag satt och hängde med min son förut. Han kollade på Barbapapa och testade sina nya kritor, medan jag satt och småkluddade i ett anteckningsblock. När han tröttnat på sina kritor och ville hitta på något annat kul så såg jag att jag ritat en bläckfisk av något slag under tiden. Den blev rätt bra och min fru föreslog att det skulle vara dagens konstverk. Tja varför inte? jag får lite Chtuluvibbar av den här liraren, och det är ju inte nödvändigtvis något dåligt. Eller hur?
Material: anteckningsblock och tusch. Tidsåtgång. mellan 10 och 20  minuter.


En skön lirare med tentakler.

2 kommentarer:

  1. Den där skulle jag inte vilja möta under vattnet, ser lite arg ut tycker jag, men snygg!

    SvaraRadera
  2. tackar! den blev rätt hyfsad, särskilt som jag knappt visste om att jag gjorde den

    SvaraRadera