Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 11 januari 2012

en läskig grej hände på tunnelbanan idag!

I morse hittade jag ett par riktigt snygga solglasögon som någon glömt kvar på perrongen. De såg ut som ett par rayban wayfarers, men de var av någon annan tillverkare, eller piratkopior som det även kallas. Hur som helst tyckte jag det kunde vara skönt att ha på mig dem på tunnelbanan, hade lite ont i huvudet och ville slippa det starka ljuset i tunnelbanevagnarna. På väg ut mot jobbet så såg jag en otroligt obehaglig syn när jag tittade upp från mitt senaste wordfeudparti, nämligen det jag har ritat av här! Jag antar att det var trötthet kombinerat med det begränsade ljuset pga solbrillorna, för när jag tagit av mig dem så såg kvinnan som stirrade på mig helt normal ut. Konstigt hur som helst. Kanske behöver sova lite. Och konsumera mer. Känner mig nästan lite dålig när jag handlar saker så sällan. Här är teckningen förresten. Tog ungefär drygt 20 minuter att svänga ihop.

Blyerts och tusch på ritblock.



3 kommentarer:

  1. Det är dessvärre en lite bieffekt som man får leva med när man använder piratkopior. Det kanske var därför den förra ägaren lämnade kvar dem ...
    (nu får jag lite kusliga vibbar från ödeshandsken)
    / Prembäck

    SvaraRadera
  2. Jag tror att din "gåva" börjar blomma upp.

    SvaraRadera
  3. Prembäck: ja jag antar att du har rätt. men värre är ju att de där monstren finns på tunnelbanan. hiskligt!

    Kokos: tack!

    SvaraRadera