Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 12 januari 2012

Contemporary video art!

Det här projektet är ju ett sätt för mig att för en gångs skull producera kultur istället för att vara en evig konsument om det. En kul grej, tycker jag, kunde vara att producera konsumtion. Jag bestämde mig därför att kolla på TV (Gordon Ramsay) medan jag åt mat. Dubbelkonsumtion. Tyvärr hade jag lagat burgarna själv, jag borde givetvis ha käkat hemkörningspizza eller liknande, men man kan inte få allt här i världen. Filmen är bara 6,5 minuter ungefär, men att svänga ihop burgarna tog minst 20 minuter så jag räknar det som 30minuterskonst ändå. Njut. Konsumera!


PS: filmen tar tusen år att ladda upp till youtube, så jag uppdaterar snart.... Hav förtröstan.


Edit: morr! jag vet inte vad som gått fel men skiten dyker inte upp i min youtubekanal :( får styra upp i morgon. Snacka om mycket väsen för ingenting.

Nu så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar