Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 8 januari 2012

"Nu kommer ångesten, sörrö"

Ibland leker livet. Då ritar man pingviner och ibland gör det inte det. Leker alltså. Då ritar man emogrejer i mörka färger. Det blev en nedåtgående spiral i mörka nyanser. Dock kan man faktiskt se att den ljusnar i mitten. Så lägg ifrån er rakbladen, det ordnar sig!
Jag tyckte det kunde vara kul att filma själva tillblivelsen. Använde en av mina stopmotionappar och ställde in den på automatisk fotografering var femte sekund. Fick dessutom användning för mitt fina stativ!
Förutom filmen så var materialen torrpastell och ritblock.
Jag är faktiskt rätt så nöjd med utförandet, även om motivet (om man nu kan kalla det för ett motiv)  känns lite väl pubertalt.

Klicka för storformat.






Här är filmsnutten. Vill man vara riktigt förberedd innan man kollar in filmen så kan man börja med att avnjuta den här gamla klassikern :





2 kommentarer: