Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 28 januari 2012

Tidsbrist, och 4veckorsjubileum!

efter gårdagens utbrott var det idag dags att softa ner lite. Och vad kan vara softare än en elefant i svartvitt (när är elefanter någonsin i färg?) som chillar vid ett vattenhål. Jag har länge varit sugen på att rita av en elefant, men de är så sanslöst komplexa till utseendet. Veck och rynkor precis överallt. Jag kom på att jag inom ramen för brist- och krisveckan kunde visualisera tidsbrist! Jag valde att göra det genom att påbörja en teckning av en elefant. Eller snarare en avritning av ett foto. Jag bestämde mig för att köra så länge jag kunde, men tappade sugen efter 25 minuter. Jag behövde en liten paus och då var det ändå läge att lägga ner. Tiden tog slut.  Örat blev rätt så snyggt tycker jag, även om det gick från avbildning till tolkning av fotot. Det var helt enkelt för mycket att fokusera på inom tidsramen.
Jag använde promarkerpenna och tusch.

Elefanten

Och så en närbild på örat.


Dessutom är det fyraveckorsjubileum för bloggen. Ytterligare en pingvin kryssades:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar