Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 22 januari 2012

En morotsdildo, nej jag menar ett morotslårben!

Jag tänkte först göra något i snö, eftersom det äntligen kommit lite snö. Men så tänkte jag lite till och kom på att jag skulle rita ett benbrott. Efter ytterligare eftertanke så bestämde jag mig för att tälja ett lårben av en morot. Varför då? Jo för folk bryter benen om vintern. Så det blev lite vinteranknytning ändå!
När jag började tälja i moroten, vilket var ganska trevligt, lite som att tälja i mjukt trä, så kom ajg på att jag nog inte visste hur ett lårben ser ut. Min inre bild av ett lårben liknade mest en dildo av något slag, ni vet hur det ser ut på sjörövarflaggor. Så efter en liten stund googlade jag fram en bild på ett lårben. Det såg inte alls ut som benknotorna gör på sjörövarflaggor! Framför allt är ledkulan liksom förskjuten i sidled. Tyvärr var det för sent att börja om, så det fick bli lite som det blev. Jag är egentligen ganska nöjd, förutom att ledkulan borde ha varit mer utstickande.
Material: morot, cirka 15 cm och kniv.

Här är mästerverket:

2 kommentarer: