Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 25 januari 2012

Mer kristider

Då gårdagens motiv speglade min bild av kristider så kände jag att det var läge för lite mer av samma vara. Fast en verklig kris: Norges smörkris. Denna skrattretande historia med smuggelhärvor från Sverige. Rena pilsnerfilmen. Hur som helst så tog jag ett kort på smörpaketet jag hade i kylen och tänkte jag skulle göra något liknande från gårdagen. Tyvärr var det assvårt att få till alla dagrar med bara en gul penna och med grå som skugga. Jag känner dock att promarkerpennorna har potential. Det blir fler emballage, tro mig!

Det tog ungefär 25 minuter. delvis på grund av att jag tappat bort en penna.
Här är original och kopia. Samt stop motion


Promarkerpenna och ritblock
Smörpaket

                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar