Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 15 januari 2012

Mer gudarnas marknad

Tänkte att jag skulle prova att rita samma grej som igår, fast med torrpastell. Det gick sådär... Det är omöjligt att vara detaljerad med torrpastell, vilket jag borde ha fattat, kritorna är ju en cm tjocka och torrpastellen är ju jäkligt pudrig. Dessutom har man ett försök på sig. det går ju inte att sudda, så hela skiter blev rätt skev och konstig. Horus har fått bitchtits. Jaja, alltid lär man sig något. Här är i alla fall Horus och Nikopol igen. Torrpastell och ritpapper. Tidsåtgång cirka 20 minuter.
Lila är snyggt!


Idag är det ju dessutom bara 24/25 kvar av året. Två veckor avklarade! Hurra för mig! Ytterligare en pingvin markeras!

Jag hade tänkt att filma tillblivelsen, men jag glömde kvar mitt stativ när jag var hemma hos min kamrat Emil igår och gjorde detta mästerverk:


3 kommentarer:

  1. Vackert! Spännande! Uttrycksfullt!

    Men jag saknar ljud - kan man få önska sig det i nästa actionfilm?

    SvaraRadera
  2. jag ska se vad jag kan göra. måste klura ut funktionerna för den här appen jag använder. men det är väl ingen omöjlighet,förutsatt att allt hinns med på 30 min.

    SvaraRadera
  3. Eller vänta: detta ligger ju utanför 30minutersscopet. så jag säger rakt av ja: nästa animation som tar längre än 30 minutera tt göra kommer att ha episk musik med.

    SvaraRadera