Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 7 januari 2012

Första veckan avklarad!

Pingviner.

Pingviner är ascoola djur som lever i stora kolonier. När jag bestämde mig för att illustrera första veckan på något vis så kom jag på att man borde visa hur stor andel en vecka av 52 är och vad kan då vara bättre än att rita 52 grejer? valet föll på pingviner: de är rätt enkla att rita: en oval med näbb och de ser roliga ut. Föga anade jag att det kan bli rätt körigt att rita 52 stycken. Det hela tog 28 minuter inklusive fyra stycken övningspingviner på ett separat papper.  Kul uppdrag och det blev faktiskt rätt så bra, om jag får säga det själv. skulle kunna funka i en barnbok eller så. Bilden tänker jag spara och kryssa en pingvin per vecka.

Material: ritpapper och tuschpenna

Klicka på bilden för glorious storformat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar