Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 21 januari 2012

Slavdemoner

Idag blir det mer Gudarnas marknad. Här en scen i boken där Nikopols kollega Robotkapten XB52 blir "räddad" av gudarnas slavdemon. Roboten ställer sedermera upp i guvernörsvalet och slutar sina dagar som en skrothög efter att ha blivit lönnmördad. Hur det går för knubbisen som hämtar honom från pyramidsidan förtäljer inte historien.

Jag hade tänkt att slänga ihop lite bakgrundsskisser också, men hann inte med. Jag måste bli bättre på att göra snabba skisser, känner jag. Det tar för lång tid för mig att rita, ändå ritar jag så intensivt att jag får krampkänningar i handen. Jag har suddat ut benen, för de blev så sanslöst usla att de förstörde helhetsintrycket för mycket. Mest nöjd är man med ansiktet på den här knubbige liraren.
Material: anteckningsblock och blyertsstiftpenna. Tidsåtgång cirka 25 minuter.




Klicka på bilderna för storformat.

4 kommentarer: