Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 1 februari 2012

Ny månad, nytt huvud!

Jäklar vad tiden går fort!
Nu har jag kört i en månad, började första januari med att rita ett sidhuvud till bloggen. Då var jag ärligt talat rätt så nervös, skulle jag klara ett helt år? Nu har det visserligen bara gått 1/12 av ett år, men jag känner att det kan komma att funka hela året ut!

jag bestämde mig för att rita ett nytt sidhuvud till bloggen. Det skulle bli något i rött och svart bestämde jag och började utan att egentligen tänka på hur det skulle se ut när det var klart. Jag råkade därför klanta mig ett par gånger med mönstret, men strunt samma. Halvvägs in i ritandet så kom jag på att jag sett ordet konst i en tidning. Det var en artikel om Färgfabriken som har en ny cool utställning på gång. Jag bestämde mig för att klippa ut ordet konst och limma fast det på bilden.

Det tog exakt 25 minuter och jag tycker att det blev hyfsat snyggt, faktiskt.

Och så filmen:


4 kommentarer:

  1. klart att orkar gå hela vägen...så länge det inte finns ett gängat brunnslock på vägen vill säga...

    SvaraRadera
  2. hahaha, en klassiker från baltikum!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna! Jag är rätt nöjd själv!

    SvaraRadera