Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 27 februari 2012

Mera bloooood!

Fy fan.
Efter detta kan jag helt enkelt inte förstå vad som driver vampyrer. Blod i stora mängder är asäckligt.
Jag fick idén på väg hem och tänkte att det är lika bra att köra på innan jag bangar. Jag bestämde mig för att göra en handstencil. Lite som de här aboriginerna gör/gjorde i Australien. Jag tror jag fick idén från en blogg som behandlar gatukonst. Det verkar vara grej of the day att köra med stenciler. Sen var ju steget inte så långt till min lilla blodsamling från igår.

Hur som helst: Att ta en munfull med blod var verkligen inget jag vill göra igen. Det var lika vidrigt som jag trodde och ni hör på filmen (som är under fotot) att jag är lite nervös.


Update: Så här ser det ut när det har koagulerat:


Här är filmen:


Det är för övrigt intressant vad laddat det är med blod. Otroligt effektfullt om jag får säga det själv. Måste vara någon djupt inneboende och nedärvd reflex som gör att blod blir så laddat och spännande.

Jag är jävligt nöjd med det här!!!

6 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, mem hur kul är det om ingen kommenterar?

    Det här väcker känslor. Vilka känslor har jag inte klart för mej ännu...

    / Daniel

    SvaraRadera
  2. hej daniel!
    jag vet heller inte riktigt vilka känslor det väcker, förutom minnet av järnsmak som satt kvar i munnen i en timma efteråt.

    jag blev lite chockad själv över resultatet på pappret när jag spottat ut blodet. det ser helt galet ut.

    SvaraRadera
  3. hahahah det här var ta mig fan det bästa jag sett på länge :D

    SvaraRadera
  4. Men det är precis sånt här som är konst. Att rita/Måla kan många göra. Att hitta på det här och desto mer, att utföra det är den äkta konsten!

    SvaraRadera
  5. Äsch,nu blir jag ju alldeles generad.

    tack!

    SvaraRadera