Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 20 februari 2012

Självporträttspaprika

Idag visste jag inte vad jags kulle hitta på. Galen huvudvärk gör inte den kreativa ådran direkt flödande. Dock bestämde jag mig till slut för att kombinera två tidigare verk: att tälja i frukt och grönt med mitt modellersjälvporträtt.

Resultatet blev en självporträttspaprika. Dessvärre var det väldigt svårt att fotografera den. I alla fall med min mobilkamera. Skårorna jag så noggrant skurit in ett par millimeter djupa syns knappt på fotot. Jag var tvungen att dra upp kontrasten så mycket att det knappt ser ut osm en paprika längre. Men skit samma.

Utförandet blev rätt risigt, paprika är ett svårt medium, men idén gillar jag. Att kombinera två tidigare koncept till ett nytt var roligt.

Här är den: paprikaporträttet:


2 kommentarer:

  1. Syns rätt ok om man klickar upp självportättspaprikan (Bra hängagubbeord)

    SvaraRadera
  2. ja det funkar ok då. men den var mycket snyggare IRL.

    SvaraRadera