Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 21 februari 2012

Lerhövvet har landat

Jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Men så kom jag tänka på att jag sett en sajt där en konstnär tagit böcker och skurit ut en massa coola grejer. Svårt att förklara, men om jag hittar länken så publicerar jag den här. I alla fall så började tankarna snurra och jag tänkte på självporträtten jag gjort.

Men jag tyckte det var lite tråkigt att göra ett självporträtt till, däremot kunde det vara kul att göra en gubbe till. Eller hur? Gubbar är ju alltid roliga, alltid! Det här kan väl lika gärna vara en gumma i och för sig. Eller en hen?

Jag tog fram leran och medan jag gick med den till bordet så insåg jag att jag skulle göra en skalle i genomskärning. Jag utgick från den här liraren:


Och här är den: Lerskallen! Nästan exakt 30 minuters arbete.


Jag filmade det hela också med time lapse. Det blev en rätt bra film tycker jag, men den kommer senare. Det tar tusen år att rendera den av ngn anledning.

2 kommentarer:

  1. Hen ser lite läbbig ut, kommer att tänka på binnickemaskar...

    SvaraRadera
  2. ja det är lite parasitsjukdom över det hela.

    SvaraRadera