Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 28 februari 2012

Mindre blod mera frön

Efter två dagar av kroppsvätskor bestämde jag mig för att softa lite. Man kan inte alltid spotta blod och gapa om politiska missförhållanden. man kan ju inte bara ha tråkigt, som Promoe sjunger. Visserligen ironiskt, men hey, det skiter väl jag i eller hur?

Jag bestämde mig för att använda mig av pumpafrön.
Vad är nu detta för trams?

 Jag hittade nämligen sådana i ett müslipaket och tänkte att det kan vara kul att göra något av. Jag samlade ihop en bunt och letade reda på en spritpenna och började rita små ansikten. Den som tittar noga kan bland annat hitta en kulturtant, en hipster, en pirat och en politiker. Jag är rena rama Weiwei!Hittar ni politikern, och vem kan det tänkas vara? Spännande! Tyvärr var det svårt att ta en bra bild på de här små filurerna med min mobilkamera, men det gör kanske det hela mer av en utmaning?

Kolla in mästerverket!!




6 kommentarer:

  1. Hitler, klockan åtta typ. Stiligt!

    SvaraRadera
  2. Roligt, vad blir nästa steg, byggnader på körsbär, länder på mandariner, kontinenret på äpplen....

    SvaraRadera
  3. inte för att jag vet vad en kontinenret är, men det blir säkert bra, storasyster!

    SvaraRadera
  4. Det är så många tangenter så det är svårt att hitta just de rätta och så ska de ju dessutom vara i rätt ordning, bokstäverna alltså...

    SvaraRadera