Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 6 februari 2012

En liten film om kärlek

idag kom jag hem från träningen halv tio och insåg att jag inte hade gjort något konstverk. Bara att kavla upp ärmarna, fylla en skål med jordnötter och köra igång. Jag hittade ett par lerklumpar som min son lekt med och bestämde mig för att svänga ihop något med dem. Det är ju ett tag sedan jag gjorde lergubbefilm, men jag var lite för trött för att verkligen bygga figurer, så det fick bli lerklumparna som spelade huvudrollerna. Filmen handlar om sökandet efter kärlek. I det här fallet lever de lyckliga i alla sina lerklumpdagar. Så vackert att det kommer en och annan tår...

Men kolla in filmen själv vetja!

Det tog ungefär 25 minuter att göra den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar