Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 5 februari 2012

Humantillväxtkammare XII

Idag var jag på Färgfabriken. De har en otroligt suggestiv och spännande utställning där. Ett konstkollektiv har med tejp byggt någon sorts märklig tejpskulptur som man kan gå omkring i. Trots att det var massor av kids där (vi är ju trots allt i närheten av Aspudden) så fick jag jäkligt läskiga associationer. Det kändes som någon sorts tillväxtkammare som någon främmande civilisation satt upp för att föda upp människor i. Kanske till mat. Kanske till experiment. Eller kanske bara som leksaker i en grym lek. Jag bestämde mig för promarkerpennorna och körde igång. Jag utgick från det här fotot, men lade till lite gröna vener eller kanaler för näring (gift?). Helst hade jag viljat lägga in lite lila toner för att ytterligare förstärka den organiska känslan, men det får bli nästa gång.

De läskiga människosilluetterna fanns med på riktigt, eftersom folk kutade omkring och stojade mitt i min skräckfilmsgrej. Det tog 25 minuter att rita den här.  Jag spelade även in en timelapsefilm. Se och förundras!


Klicka för att se tillväxtkammaren i fullstorlek

Och så filmen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar