Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 8 februari 2012

Lilla hand- Stooora hand!

Idag ville min son måla efter dagis och pulkaåkning. efter en stund av det sedvanliga kladdandet kom han på att man kunde smörja in hela handen med färg och "plamma" händerna på pappret, så att det skapades handavtryck. Det var jäklgit kul tydligen för hela köksbordet blev fyllt med bilder innan det i vanlig ordning ballade ur med kastande av färg och hällande med vatten. Jag tyckte att det blev rätt så fina bilder: hans små söta handavtryck!

När det sedan var dags för mig att göra min konst så var jag inspirerad av hans konstverk. Jag bestämde mig för att en gång för alla visa vem som är bäst i familjen på att måla så jag tog samma material som honom, nämligen barnvattenfärger och vanligt papper och började måla. det är sjukt svårt att måla händer och inte minst när man har en skitstor pensel och sunkig vattenfärg. Det var däremot rätt kul och jag kommer nog att använda de här härligt flödande vattenfärgerna igen.

Här är i alla fall resultatet efter ungefär 10-15 minuter.


"Lilla hand". Sonens mästerverk

Hög kvalitet på materialet. Observera även de barbapapafärgade lerklumparna. De är överallt...

min hand
"Stora hand". Min tolkning av sonens konst

4 kommentarer:

  1. Vilka korta fingrar du har i den vinkeln :-)

    SvaraRadera
  2. alltså: mina fingrar är korta i alla vinklar.

    SvaraRadera
  3. @ Anna: Nejmen, det är ju du syrran! Hej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, visst är det syrran, halloj.
      Kanske ska börja skriva under med syrran så att du vet att det är jag :-)

      Radera