Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 26 februari 2012

BLOD!!!!!!!!, Eller Blodbunnyn.

NU är det dags att få hit alla Twilightfans, för idag använder jag BLOD i konsten!

Jag hade från början tänkt att tappa upp blod och sedan göra en blodpudding för att slutligen äta upp den. En sorts återvinning helt enkelt. Men alla blodpuddingrecept kräver ungefär 90 minuter i ugn. Så inom ramen för 30minuterskonceptet blev det omöjligt. Vad gör man då med blod? Jo använder det som färg såklart!

Först funderade jag på att måla något blodisande. Kanske en vampyr eller en zombie. Men jag kom på att det var lite väl uppenbart och tråkigt. Så vad gör man med en massa blod som ligger i provrör? Tja, man kan ju vända på steken. Istället för läskiga saker kan man måla gulliga saker!



Det blev en blodkanin istället! Kolla här!
Klicka på blodbunnyn för att se den stor


Här är hela köret inklusive blodtappningen som film: Jag har för närvarande svåra problem med att få ordning på själva filmen. Återkommer med den. NU är filmen klar!





Hur är det då att använda blod istället för akvarellfärg? Jo, helt OK faktiskt. Det går att lavera och blodet koagulerar långsammare än jag trodde det skulle göra.

Det bästa är att jag har massor av blod kvar, så jag kan göra mer konst med det! Guuuuud vad jag är kontroversiell!!!!

PS: det här hade varit omöjligt utan Viktors l337-skills i blodprovstagning! Tack Viktor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar