Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 16 februari 2012

Självporträtt

jag frågade på fejjan om tips på vad jag skulle göra idag. Jag fick flera fina förslag, och jag tackar alla som kom med dem: Sara, Mia, Nina och Toni. Det jag fastnade för var Ninas förslag på självporträtt:

"Ett klassiskt självporträtt tycker jag skulle va kul att se..."

Ärligt talat så fick jag lite panik när jag insåg att jag commitat till ett självporträtt. Jag har försökt göra sådana vid tidigare tillfällen och det är väldigt svårt att göra självporträtt tycker jag. Hur som helst så bestämde jag mig för att göra ett självporträtt, det fanns ingen återvändo. Jag funderade på vilken teknik jag skulle använda: Blyerts? tusch? krita? Sen kom jag på att jag har en förpackning modellera hemma. Perfa! Modellera är ju the shiznit!


Sagt och gjort. jag tog ett foto på mig själv och sedan var det bara att "rita av".


Här är fotot. Om ni tycker det ser lite risigt ut bakom mig så är det för att vi befinner oss mitt uppe i en vardagsrumsrenovering...:





Och här är självporträttet:




Och här är filmen.




Modellera är väldigt roligt att arbeta med. Det har jag tyckt sedan jag började göra stop motionfilmer med lera. det blir nog fler tavlor med modellera för det här är skoj!

2 kommentarer: