Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 2 februari 2012

Vad gör dom på posten efter tre?

Ja det undrade man på den tiden det fanns postkontor. Nu behöver man inte undra längre eftersom posten mer eller mindre är utlagd på entreprenad. Något annat som är privat är tack och lov kaféer. Annars hade vi nog haft sovjetiskt utbud till skillnad  från idag då man kan få sin latte både med och utan laktosmjölk. Så vad gör de på kaféer efter tre? Inte mycket visade det sig. Kafét är nästan tomt och personalen försöker desperat få tiden att gå. Nåja. Till slut kom det ett par snubbar som pratade affärer. Spännande....

Är detta konst? Ja för Fan. Här illustrerar jag samhället och dekonstruerar samhällsinstitutioner. Jag liknar statliga verk med privata marknadsekonomiska initiativ och jag illustrerar med konstnärligt framställd film.

Detta mina vänner skulle ha platsat på Liljevalchs vårsalong. Om jag hade varit en sellout.


1 kommentar:

  1. Oj, jag råkade radera en kommentar. jag ber om ursäkt till dig som lämnat den. det var inte meningen!

    SvaraRadera