Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 4 februari 2012

Mer Gudarnas marknad, mer promarker, mindre epic fail

Efter dagens ACTA-demonstration hade jag tänkt göra något som har med demokrati och megaföretagens naggande i kanten på den samma, men jag var emotionally drained, som det heter. Istället tänkte jag att det var dags för en dust med promarkerpennorna igen. den här gången bestämde jag mig för ett lite enklare motiv än senast. Nämligen en byggnad från Gudarnas marknad, detta album som blivit en sorts husgud för mig under detta projekt.
Jag har småprovat lite med promarkerpennorna och läst på lite hur man gör. Knepet är att lavera, ungefär som med akvarell. Jag är riktigt nöjd med slutresultatet även om vissa nyanser blev lite konstiga eftersom jag använda cool grey på lite fel ställen. Tekniskt är det dock en stor förbättring sedan sist. Det tog en halvtimma att bli klar, men det var det fan värt. Kolla bara!



Förresten så har jag fått över tretusen besök på bloggen och i morgon börjar sjätte veckan! Hurra för mig och hurra för alla ni som går in o kollar! Det är väldigt peppande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar