Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 3 februari 2012

Mashupkonst- expressionismen möter renässans!!!

Tänk om konstnärer likt musiker ibland formerade supergrupper och tänk om de körde lite cross-genre? Skulle inte det vara rätt ballt? Tänk er dessutom att de kunde resa i tiden! Om Edward Munch dragit ner till Italien under renässansen, snackat färgpigment och duk med daVinci och om de kom överens så hade vi kanske fått något sånt här?

Jag bestämde mig för att Munchifiera Mona Lisa. Att göra tvärtom hade blivit för svårt: jag menar daVinci verkar ha varit rätt så petig med mänskliga proportioner och så, medan Munch mest öste på hur han ville. Dagens konstverk är alltså Mona Lisa i Skriet-manér. Fast med pastellkrita istället för olja. Det tog ungefär 20 minuter och jag är helnöjd. Mona Lisa ser sjukt ruggig ut tycker jag.
Den här liraren
Plus
 
Tjejen här
 Är lika med:

Den här läskiga typen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar