Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 15 februari 2012

Migränattacken

Egentligen så är det friendly fascism-vecka, men jag har blivit lite utmattad av ämnet och tar en liten paus från det. Det är ju inte direkt så jag har någon som säger åt mig vad jag ska göra. Eller hur?

Jag har migrän ibland. Inte den där sortens migrän när man ligger och kräks av smärta och förvirring, Men det är tillräckligt illa för att känna mig risig och desorienterad när jag får migrän. Det brukar hålla i sig ett par dagar. Det som händer är att jag får galet ont i en punkt ett par centimeter in bakom vänsterögat. Jag får lätt yrsel och synbortfall i vänsterögat. Vänstra sidan av synfältet suddas ut och blir liksom pixligt och luddigt i kanten. Väldigt obehagligt, men jag har vant mig. Annat var det första gången jag åkte på detta. Jag var på väg till en föreläsning och trodde att jag fått en hjärnblödning eller dylikt. Det var tydligen inte det. Vilket känns bra så här i efterhand.

Om man ska beskriva migrän med ljud så skulle det påminna om testbildpipet med högst frekvens, uppbrutet av statiskt knaster.

Med bild då? Tja, något sånt här kanske. Jag har utgått från de synförändringar som jag upplever och lagt på lite tingeltangel i form av geometriska figurer. Tanken är att även illustrera flimret och pixlarna som uppstår i synfältet. Ja gär ganska nöjd både med idé och utförande. Att beskriva fysisk smärta med bild var ganska kul! Här är mästerverket:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar