Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 13 februari 2012

Övervakningen del ett och två

För några dagar sedan berättade här jag om resan där jag blev fotad hela tiden. För min egen trygghet givetvis. Idag är det måndag, stressigaste dagen på veckan. Särskilt idag då jag dessutom var tvungen att jobba till halv fem! Livet som svältande konstnär är hårt och brutalt. 7,5 timmars arbete på en dag kan knäcka vem som helst....
När jag gick från jobbet kom jag på att jag skulle övervaka övervakarna. I alla fall på mitt Lilla maktlösa och patetiska vis, nämligen genom att ta kort på alla kameror jag såg på vägen mellan Solna och örnsberg. Det blev två stopmotionfilmer. Övervakningen och Övervakningen del två. Det blev väldigt suddigt och darrigt men istället för att klaga på det så kan vi säga att jag jobbar enligt dogmaprinciperna. Eller hur? Plötsligt förvandlas mitt verk från uselt till kompromisslös konst. Hurra  för mig!
Som en kul bonus faller ju detta perfekt inom ramen för projektets ursprungliga ramar, nämligen att det ska gå att utföra på väg till och från jobbet. Dubbelt hurra!
Det tog mig ungefär en kvart att filma kalaset.



5 kommentarer:

  1. Åh nej nu råkade jag radera en kommentar! du som skrev den får gärna göra det igen. det var inte meningen att ta bort den.

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ! Både det här och hela 30 minuters-projektet. Tycker inte alls du var tvåa på bollen, det är olika idéer inom samma tema. Ett tema som fler borde ta sig an innan det är för sent.

    SvaraRadera
  3. Tack Morsan!
    Jag hittade din blogg via gatukonst.se. Inte utan att man är sugen på lite sånt, gäller att hinna med förberedelser och genomförande på max 30 minuter dock...

    SvaraRadera
  4. Finns väl i och för inget som säger att du inte får göra saker som inte måste ingå i trettiominutersgrejen...

    SvaraRadera
  5. det är ju förvisso sant.

    nu poppade det upp en massa idéer här. tack!

    SvaraRadera