Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 25 mars 2012

Vardagshjältar

Man talar ibland om vardagshjältar, ni vet de där som hjälper en tant över gatan, stoppar en tafsare på tunnelbanan eller jobbar inom hemtjänsten för låg lön.

En annan sorts vardsaghjälte är den som städar och trots att jag är en firad konstnär så måste jag ibland ta ett avbrott från galapremiärerna, expertsofforna i TV och den alltid så pockande inspirationen och bara vara mig själv. Då städar jag. Att städa kan bli ett konstverk bara någon dokumenterar det. I en postmodern dekonstruktivistisk kontext kan det här mycket väl referera till såväl nedmonterad välfärd som slacktivism i form av att köpa Fånga Kony-tishor på Cafepress.

Här är dagens mästerverk: Vardagshjälten!


2 kommentarer: