Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 9 mars 2012

Vapenexportskandalen

Ingen kan väl ha missat att vi exporterar vapen, nej jag menar, vapenfabriker, till en av de läskigaste diktaturerna på den här sidan av Nordkorea?
Hela historien är så sjuk att man inte vet vart man ska börja, men här kanske kan vara ett förslag? Hela historien stinker ju värre än mycket. Den cynism som visar sig här är visserligen inte så värst förvånande, det handlar ju ändå om politik, men inte desto mindre vidrig. För att hylla detta sätt att skapa arbetstillfällen i Sverige och stärka de mellanstatliga relationerna, så har jag här ett blygsamt bidrag till exporten: en sötpotatispicka! jag tog en sötpotatis och täljde en pistol av den. Nä rman väl skjutit dissidenter, så kan man tillaga en delikat måltid! Win-win! Jag tror nog att det går att göra såna här vapen även av gammal hederlig King edward också. Sveriges bönder ska INTE behöva gå lottlösa ur det här!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar