Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 14 mars 2012

Töntosaurus rex

Jag har ett specialritblock som man tydligen ska använda när man ritar med spritpenna. Jag använder det väldigt sällan men på omslaget finns en ganska skrattretande illustration som visar vad man kan använda blocket till. Tydligen ska illustrationen locka alla målgrupper i hela världen, för man kan enligt omslaget rita: snygga tjejer i coola kläder och frisyrer, ariktektskisser och... ta-daa: läskiga skräcködlor.

I egenskap av att vara man så har jag gått igenom en dinosauriefas som småtting. Jag tyckte jämt att tyrannosaurus rex såg sjukt töntig ut med sitt överdimensionerade huvud och sina pinsamma små framtassar. Min favvo var den coola Allosaurus. Kolla bara på länkade bilden vilken jävla badass: proportioneligt huvud och riktiga dödsarmar som kan fånga in och riva sönder den mest hårdhudade fiende/måltid.

Nu var det ju dock dessvärre en töntosoaurus rex på blocket och jag betämde mig för att rita av den som en tuschskuggningsövning. det blev rätt bra, tycker jag, förutom att nosen blev lite för spetsig. Kanske mitt undermedvetna som gjort teckningen mer lik Allosaurus, skräcködlornas riktiga herre?

Nåväl: här är mästerverket:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar