Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 18 mars 2012

Skriket i 3D- UTAN grönröda brillor!

Jag fick idén av min kära fru. Att göra ett tvådimensionellt konstverk i 3d. Jag tyckte idén var sjukt bra, så jag tog fram modelleran och började klura på vad jag skulle "rita av". Jag fastnade för skriket. Eftersom det är så enkelt att rita av den (otroligt bra) målningen så tänkte jag att den är nog rätt lätt att imitera i 3d. Den består dessutom av väldit tydliga perspektivgränser: en förgrund med gubben, ett staket och en bakgrund i form av himmel.

Det visade sig vara ganska svårt att få till, den här lerhögen tog ungefär 25-25 minuter att göra, men jag älskar konceptet och kommer göra flera såna här tror jag. Vad tycker ni? Vad blir nästa grej av tredimensionalisera?

Originalet

Och så kopiorna. Ber om ursäkt för bildkvaliteten, kamerans batteri tillät inte blixt pga för lite ström kvar...
Och så i 3D
Och i "fel" vinkel

Och så timelapse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar