Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 15 mars 2012

Offside

...heter ett seriealbum av Enki Bilal. Den handlar om en gammal fotbollsjournalist som berättar om hur fotbollen mer och mer blev en sport som gick ut på att vara våldsam mot motståndarlaget och den utveckling som till slut ledde till fotbollens död. Albumet är enormt bra, trots att jag är helt ointresserad av fotboll älskar jag det här albumet. En kul bonus är att Sverige finns med: Sverige mot Albanien. Den första matchen där publiken förbjöds permanent.

Jag bestämde mig för att rita av framsidan av albumet. Jag vet inte om det här egentligen är konst, men det är i alla fall en teckning som dessutom blev rätt bra.

Gammal fotbollsfarbror

2 kommentarer: