Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 13 mars 2012

Strontium dog

En kompis till mig ritade en så sjukt snygg Judge Dredd här om dagen och jag tänkte att jag skulle göra något annat från 2000AD. Kom att tänka på en helcorny serie därifrån: Strontium dog.

Jag utgick från ett par teckningar på den gode radioaktive hunden och började rita. Som vanligt när jag ska göra något lite mer detaljerat så blev tidsbristen brutal, så jag hann med ungefär 1/3 av det som skulle göras och som vanligt blev händerna helt vanskapta. Dessutom ser hans högra arm mycket märklig ut, mest för att jag inte hann rita något annat än handen.

Jag blev ganska nöjd med skuggningarna dock. Här är han:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar