Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 21 mars 2012

Uråldrig kunskap inom skuplturkonsten

Jag bestämde mig för skulptur idag.
Det fick bli ett huvud i modellera. Det var riktigt kul, men väldigt svårt: att bygga tredimensionella grejer är inte lätt! Dessutom hade jag inga verktyg (måste nog skaffa mig några lerskulpturverktyg) och huvudet blev väldigt litet, så det blev onödigt pyssligt att peta med sina statar-händer.

Jag utgick från ett kranium och så byggde jag på med muskler och fett. Huvudet blev väldigt grovhugget, lite neanderthal över det hela, men jag är ganska nöjd, förutom med ögonen som blev glosögda och konstiga. Det var nog på gymnasiet jag fixade med skulpturgrejer senast.

Ena sidan
Andra sidan
Helt från sidan
Och slutligen lerskallens bistra slut

3 kommentarer: