Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 23 april 2012

Slå han på käften! MMA- träning i liljeholmen

Här om dagen tog Daniel en massa fina bilder på mmaträningen på klubben. Då jag redan ritat en del bjjgrejer här på bloggen så tänkte jag att det var dags för en mma-teckning. Det fick bli den här fartfyllda historien. Pär och Mattias pucklar på varandra.  Jag använde bara en penna, en tuschpenna med penselspets, så detaljerna blev få. Bilden blev rätt så ok, tycker jag. Hade jag haft mer tid så hade jag lagt på mer skuggor etc. samt hyfsat till några av de misslyckade proportionerna och vinklarna. Men det blev helt ok.

Här är originalet:

Och så min tolkning:


Och så slutligen timelapse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar