Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 8 april 2012

Ögon

Först måste jag bara säga att jag vill tacka min fruga som gav mig boken som ledde till det här projektet. Det här är bland det roligaste jag någonsin tagit mig för! Den dagliga kreativa utmaningen är något jag vill rekommendera alla!

Med det sagt så insåg jag här om dagen att jag är jäkligt dålig på att rita människor. Ansikten och kroppar är irriterande svåra att rita och så fort man börjar detaljera saker så blir det skitfult. Jag ska därför lägga en vecka eller två på att lära mig rita ansikten. Vi får se hur långt ajg orkar, men jag började med ögon idag. När man googlar på "öga" så får man bara upp kvinnoögon, så i morgon ska jag googla på "öga man" och se om jag kan rita av några mansögon också. Hur som helst. Jag satte mig och började rita lite och vips så hade det gått en timma. Det innebär att ett av de tre ögonen nedan är dagens 30minuterskonst. Det är upp till er att bestämma vilket! Det var väl godhjärtat av mig?

Det ena ögat är gjort i blyerts:
Blyertsöga
Sedan har vi två stycken gjorda med promarker, tuschpenna och vit täckpenna:
Tuschögon
Jag är ganska nöjd. När jag väl fattade hur ögon egentligen ser ut så var det inte supersvårt. I alla fall när man har en förlaga. Det knepiga kommer väl när jag ska rita ögon utan att ha något att rita av. Gulp.

3 kommentarer:

  1. Blyertsögat är fantastiskt så jag tycker att det ska vara dagens 30-minuterskonst.

    SvaraRadera
  2. Ållrajt, då får det bli blyertsögat, även om jag gillar tuschögonen bättre.

    SvaraRadera