Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 17 april 2012

Arbetslinjen, sista näsan

Idag var det dags för sista näsan för den här gången. Jag försökte några gånger med en kändis som heter Mischa Barton. Hennes näsa var snygg och dök upp när jag googlade på näsa. Efter ett par misslyckade försök, vad beror det på att vacka näsor är så svåra att rita?, så gav jag upp och bestämde mig för att rita en gammal tants näsa istället. Jag hittade en pigg pensionär, redo att arbeta till 75. Kolla här bara, vilken välbevarad skönhet:


jag är egentligen inte så värst nöjd med den här. Jag tror att Mischa-misslyckandet tog lite för mycket på självförtroendet, så jag vågade liksom inte ta ut svängarna ordentligt.

I morgon ska jag försöka mig på någon ny ansiktsdetalj, frågan är bara vilken. Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar