Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

torsdag 26 april 2012

Ikonoklast och ansiktets återkomst

Jag har två grejer på gång nu, verkar det som. jag har återgått till ansiktets hemligheter, kolla här: dags för läpparna. Tillsammans med ögonen är ju läppar den klyschigaste delen av ansiktet, vilket märks när man bildgooglar på mun och läppar. 95% luscious lips, resten är typ George Clooney. Här är första försöket i alla fall: en snygg tjejs läppar:


 samtidigt med detta har det här mästerverket  gjort att jag måste utforska ämnet ikonoklast:



Ikonoklast är alltså när man förstör religiösa symboler. Jag kan ärligt säga att ämnet skrämmer mig lite, vad händer när det blir dags för ikonoklasm av de mer aggressiva monoteistiska religionerna? Kommer jag blir bombad då? Tills vidare är det ikonoklasm av hypotetiska religioner, eller kanske snarare en ekumenisk ikonoklasm, nämligen förstörelse av alla religioners symboler. Vi får se om jag eskalerar ämnet och i så fall hur. Hur som helst så har vi starten av en ikonoklasm här: något som ska brinna, gjort med modelleringspasta. Tanken är att jag ska fylla på med färger på något vis. Tänk er ett bål där religiösa ikoner brinner och inte en misslyckad maräng..

 Göta petter, vilka tokerier va!?



2 kommentarer: