Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 24 april 2012

Fossil, troglodyter, urtidsdjur

Idag, eller snarare i kväll så hade jag lite svårt att känna inspirationen flöda. jag har just kommit hem från en designtävling och är lite urlakad, så att säga. Dock är det ju så att 30minuterskonsten måste skapas. Jag har liksom inget val.

Jag tog fram modelleringspastan och började fundera: vad ska jag göra. Jag smackade ut en klump på pappret och började med att försöka få till barkstruktur. Det gick sådär, men ett mönster uppstod i pastan som gav mig en association till såna där fossil man kan hitta på gotland, som kommer från urtidsdjur. Jag fortsatte leka med pastan och plötsligt hade jag hittat ett mönster som ser ut som (tycker jag) urgamla fossil från snäckor av något slag. Tanken är att jag ska måla det här i morgon eller så, men nu ser det ut så här. Rätt snygg va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar