Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

lördag 28 april 2012

Mera munnar att mätta!

Idag har jag fortsatt men munnar. Jag har äntligen, tror jag, förstått vad som saknats. Munnen täcker ju tänderna, och tandraden är ju i princip en halvcylinder. Om man täcker en halvcylinder med något så mjukt osm kött och hud, så blir även det halvcylindriskt. Munnen ska alltså vara lite rund, liksom. Jag ritade av tre mansansikten. Eller ja, fyra mansansikten, snarare. Jokern är ju också man! Här är dagens skörd, som tog lite mer än en halvtimma. kanske 45 minuter. Ooops.

Ansikten. klicka för stor bild

Why so sad? OBS: äkta blod!

2 kommentarer:

  1. Jokern är ju läskig "på riktigt" men nästa ännu läskigare i din tappning...

    SvaraRadera
  2. åh det var en riktig komplimang!

    SvaraRadera