Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 4 april 2012

Nyliberalt träd

Jag tycker det är intressant att alla partier mer och mer liknar varandra. Carl Bildt pratade om en rrrrröd-grrrrön rörrra en gång i tiden, men nu känns röran som mer och mer röd-blå, med moderaterna och sossarna som försöker vinna över varandra i nyliberala tävlingar, samtidigt som de slänger in ett socialt patos-köttben då och då för oss att gnaga på.

För att visualisera detta tog jag det lite större strukturpasta-trädet. Sedan blaskade jag på med rött och blått. Det röda kunda gott fått ha varit lite mer klarrött, men jag var för otålig så det blandades ut med den blå färgen. Utöver det är jag riktgit nöjd. det här blev bra, om än lite väl uppenbar, politisk KUNST.

Klicka på det nyliberala trädet för att se det i all sin prakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar