Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

tisdag 10 april 2012

Ögon, nej det här blev inte bra

Jag bestämde mig för att rita inte mindre än två ögon idag. de satt på samma ansikte och rusig av framgången från igår och i förrgår, då ögonritandet gick som en dans så trodde jag att detta skulle bli bit av tårta. Icke sa Nicke. Det här blev inte bra. Väldigt amatörmässigt, det ser ut som något en högstadieelev ritar när hen har tråkigt på en mattelektion. I morgon blir det nytt försök. Då blir det förhoppningsvis något jag inte behöver skämmas för. over and out.


2 kommentarer:

  1. SÅ illa blev det inte!

    SvaraRadera
  2. Jo, tyvärr, men tack för uppmuntran. Jag kommer att göra ett nytt försök i dag tror jag, med två nya ögon. Jag tror att jag vet vad jag gjorde för fel: ögonen blev för stora, för vida liksom. Ser helt sjukt ut. Och när man bara har en halvtimma så hinner man inte göra om.

    SvaraRadera