Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

onsdag 18 april 2012

BJJ-konst?

Idag var jag fortfarande för krasslig för att vara med på träningen. För att inte vara helt bortkopplad från allt var kramkalas heter så var jag nere och kollade på träningen. jag passade även på att ta några bilder på denna så vackra och graciösa kampsport som vi kallar brasiliansk jiu jitsu...

Viktor har guard på Jordi som ställt sig upp. Guardöppning och passering på gång.

När jag kom hem så kände jag mig rätt så trött på de senaste dagarnas ansiktsdetaljfetishism så jag bestämde mig för att rita av bilden ovan. det ar rätt så bökigt. Dels för att Jordi och Viktor inte direkt står i någon enkelt analyserbar ställning. Och dels för att en gi skapar ungefär 300000 veck och rynkor som ska med. Så här blev det:


Det blev hyfsat bra, förutom Jordis fötter som ser helt missbildade ut. Det tog ungefär 20 minuter, lite mer att bli klar.

Snart blir det mer samhällskritik här på bloggen igen. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar