Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 13 april 2012

Purple haze

Min före detta kollega Rickard håller på med en makalöst snygg Jimi Hendrix-bild. Jag blev så imponerad och inspirerad att jag bestämde mig för att göra en Purple haze istället för att fortsätta med kroppsdelar. Får fortsätta med det i morgon.

I alla fall: jag köpte akrylblock här om dagen. Det är ett ritblock med dukstruktur så att man kan låtsas att man målar på duk. Jag tog och målade på den, däremot så hade jag så mycket färg att det inte märktes. Jag kunde lika gärna ha målat på en kartongbit. Jag är inte jättenöjd med målningen, hade velat ha en mer rökig struktur på färgen och mindre utblaskad. Men jag tror att det delvis har att göra med okunskap om hur man målar med akryl. Däremot gillar jag idén: att visualisera musik. Här är i alla fall mästerverket: Lila dimma:

Lila dimma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar