Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 9 april 2012

"Male eye"

Jag gjorde en sökning idag: male eye på google. Det visade sig att nästan alla male eyes är fotade rakt framifrån och jag vill lära mig förstå hur ögon ser ut snett från sidan. Till slut hittade jag ett male eye som var fotat från halvprofil. En intressant grej är att nästan alla foton på kvinnoögon är i halvprofil. Undrar varför?

Jag bestämde mig för att rita ögat med tusch och promarker. Insåg dock att promarker är lite för trubbiga för att få till iris i ögat: en iris är väldigt plottrig och pysslig. I övrigt är jag rätt nöjd. Dels över min förmåga att lavera med promarker och dels med själva ögat. Ögat är ungefär 5 centimeter i verkligheten.

I morgon tror jag att jag ska försöka mig på att rita två ögon som sitter i samma ansikte. Ojojoj, spännande va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar