Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

måndag 28 maj 2012

Sista(?) myrslokoid-tolkningen. den här gången med akryl


Jag har ju haft lite problem med att få till knivmålningen- färgen har liksom känts för blöt, eller flytande. Efter lite research upptäckte jag dock att det finns färger med hög viskositet. Så jag köpte några såna här styggingar:






Sedan var det dags att köra igång igen. jag bestämde mig för myrslokoiden en sista gång. Dels för att den var en familjär form, men även för att jag är så himla nöjd med det monstret. Myrslokar är ju roliga! Här är den, myrslokoid i akryl och poscapenna.


Jag är nöjd! Det är jävligt svårt att måla med kniv, men vem har sagt att livet som kämpande konstnär ska vara enkelt?

Men nu säger vi farväl till myrslokoidernas förunderliga värld för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar